Bedrijfsnieuws

Beheer op Afstand

Bij het beheer van parkeergarages zijn facilitaire diensten zoals receptie, security, technisch beheer, toegangsbeheer en toegangscontrole een steeds grotere rol gaan spelen. Deze diensten worden ingezet door degene, die verantwoordelijk is voor de exploitatie van de garage. Bij de uitvoering van deze diensten maakt hij vaak gebruik van medewerkers die zich fysiek in het pand bevinden en in dienst van de exploitant zijn. Die medewerkers brengen uiteraard kosten met zich mee.

Er zijn ook andere mogelijkheden denkbaar, zoals onderstaande voorbeelden laten zien.

In het eerste voorbeeld gaat het om een parkeergarageketen,die  drie parkeergarages op verschillende locaties via één uniform management systeem wil monitoren. Het probleem was dat de drie garages te maken hadden met afwijkende aanwezigheidsroosters van het personeel.
MPL Parking Solutions biedt, met Building Intelligent Solutions (BIS), beheer op afstand van meerdere gebouwen vanuit één centrale locatie. De centrale locatie is 24/7 bezet, waardoor de roosterproblemen niet meer relevant zijn.

 

In het tweede voorbeeld draait het om het beheer tijdens de nachtelijke uren. In die periode wordt  een parkeergarage niet zo frequent bezocht. Toch is het voor het beheer belangrijk om juist in het donker het hoogste beveiligingsniveau voor zowel de bezoekers als de geparkeerde voertuigen te bieden. MPL Parking Solutions biedt met name voor het nachtelijk beheer de oplossing, zowel voor bemande als voor onbemande garages. Het systeem ontvangt namelijk zowel CO2-meldingen en meldingen van brand- en noodalarmsystemen als CCTV- beelden. Daarnaast kan het de aanwezige parkeerapparatuur en verlichting bedienen. Op deze manier is ook ’s nachts veiligheid en beveiliging in de parkeergarage geborgd.

 

MPL Parking Solutions biedt met BIS voor beide situaties de oplossing. Het beheer van meerdere gebouwen wordt gedaan vanuit één centrale locatie. BIS heeft daarmee  voor degene die verantwoordelijk is voor het beheer – de eigenaar, de huurder of de gebruiker – verschillende voordelen: het is kostenbesparend – er hoeft niet steeds iemand fysiek in het pand te zijn – en het biedt de mogelijkheid voor gerichte inzet (d.w.z. uitsluitend mensen inzetten als dat nodig is, het systeem doet de rest). Het biedt daarmee meer kwaliteit tegen minder kosten.

 

Door het flexibel inzetbare systeem is het mogelijk om naadloos te schakelen tussen centrale en lokale bewaking zodat in het geval van een brandalarm of (betaal-) automaatstoring automatisch de noodzakelijk maatregelen getroffen kunnen worden. Dit is mogelijk omdat elk aangesloten systeem niet alleen gevisualiseerd maar ook volledig bediend kan worden.



Dit artikel komt uit PARKEER24

Deel dit artikel